Bootcentrum - Privacy policy

Privacy

Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je geen pottenkijkers. Geen ongenode gasten die zien wat je bestelt. Of erger nog: die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Gelijk heb je. Dat zouden wij ook niet willen. Daarom doen we er alles aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden.

Het Bootcentrum slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database. En daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Beloofd. Om je aankopen zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we wel eerst gegevens van je nodig.

Wat willen we van je weten?
Voor- en achternaam'Hey' zeg je maar tegen je vriendjes op straat. Toch?
Adres en woonplaatsMet het juiste adres bezorgen ze je bestelling supersnel.
TelefoonnummerDeze kan de vervoerder nodig hebben als er bijvoorbeeld fouten zijn gemaakt bij de adressering of de bereikbaarheid van het adres. Ook nemen we graag snel contact met je op over je bestelling. We bellen nog even als er iets onduidelijk is, en we sturen één sms over de bezorgstatus. Soms bellen we na afloop om te vragen of alles goed is gegaan. Dat scheelt ons een slapeloze nacht.
BetaalgegevensOm je order te kunnen betalen maken wij gebruik van een beveiligde betaalomgeving. Wanneer je met iDeal of overboeking betaalt, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan jouw order te kunnen koppelen. Verder gebruiken we je bankrekeningnummer alleen wanneer je geld van ons terugkrijgt. Beloofd.
Wanneer je met creditcard betaalt, sturen we je creditcardgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar Worldline. Zij voeren onze creditcardbetalingen uit. Hierbij krijgen we jouw creditcardgegevens niet te zien, Worldline vertelt ons alleen of je betaling is gelukt. Of niet.
IP-adresIn de winkel herkennen we je aan je mooie ogen, op internet kijken we naar je IP-adres. We onthouden je voorkeuren en geven zo een passend advies. Door je IP-adres te onthouden, zorgen we meteen dat niemand anders gebruikmaakt van je gegevens.
E-mailadresJe krijgt een e-mail over je bestelling, factuur en de producten die je bij ons koopt. We mailen je onze reactie wanneer jij ons jouw mening hebt laten weten. En aanbiedingen en nieuwsbrieven, die krijg je ook per e-mail. Als je daarvoor toestemming geeft en als je daar blij van wordt. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven en aanbiedingen meer? Je uitschrijven is zo gepiept via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.

Verder gebruiken we jouw gegevens voor het volgende:

KlantenserviceJe kunt met ons bellen, mailen en facebooken. Om te zorgen dat je verhaal niet twee keer verteld hoeft te worden, onthouden we het. Oké, oké: met hulp van een notitie, want wij zijn stiekem ook maar mensen. Om onze service elke dag een beetje beter maken, analyseren we alle contactmomenten. Leren we veel van.

NieuwsbrievenJe kunt je aanmelden voor nieuwsbrieven. Daarin doen we verschillende aanbiedingen en kondigen we nieuwe collecties en eventuele acties aan. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Je uitschrijven is zo gepiept via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.
ReviewsJe kunt andere klanten helpen met jouw review. Door je ervaringen te delen, geef je anderen een nóg beter beeld van een product of dienst. We houden bij welke reviews je schrijft en je reviews staan ook in je 'Mijn Coolblue-account'.
VerbeteringWe doen alles voor een glimlach, maar we zien niet altijd of dat lukt. Misschien kon het eigenlijk veel beter. Om te checken of de missie is geslaagd, gebruiken we je gegevens. We benaderen je soms voor een klantonderzoek, een plaatsje in ons klantentestpanel of we vragen je fan te worden van Coolblue. Verder willen we weten hoe de afhandeling van een klacht ging en wat je van onze nieuwsbrief vindt. Daarom verzamelen we klantgedrag. Zo kunnen we je leesgedrag analyseren en content maken die bij jouw wensen past. Dit doen we door unieke bezoeken te registreren, met alle activiteiten die daarbinnen plaatsvinden. Denk hierbij aan het bekijken van pagina's, ergens op inzoomen of op links klikken. Natuurlijk gaan we altijd netjes met je gegevens om. Soms voert een ander deze checks voor ons uit. Die houdt zich dan ook aan de privacy-regels.
ActiesKen je die verhalen van loterijwinnaars die nooit komen opdagen? Juist. Natuurlijk laat je je naam en e-mailadres achter als je meedoet aan een Coolblue-actie. Je hoort dan van ons of je gewonnen hebt. We gebruiken deze gegevens ook om onze acties te analyseren. Zo worden ze elke keer nóg leuker.
Advies op maatJe las het al: we maken je graag blij. Daarom leren we je graag goed kennen. Als je onze shops bezoekt, ons liket op Facebook, of iets bij ons bestelt, onthouden we wat je nodig hebt. Wij doen het zoekwerk en helpen je met mooie aanbiedingen, bijvoorbeeld per mail. We gebruiken je gegevens ook om onze sites te verbeteren. En om nuttige advertenties te laten zien op bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Het heeft inderdaad te maken met cookies.
FraudepreventieHet liefst vertrouwen we alles en iedereen. Maar dat is een beetje dom. Soms moeten we klantgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. En als je je echt héél verdacht maakt, moeten we je gegevens doorgeven aan overheidsinstanties. Liever niet doen dus, dan houden we het leuk.